De horeca is weer open en we genieten met zijn allen weer volop van het terras in de lentezon. De horecalogistiek groeit enorm en concurrentie onder verschillende eetgelegenheden is groot. Restaurants en cafés proberen steeds vaker zichzelf te onderscheiden door unieke producten aan te bieden. Dit kan echter soms gecompliceerde bevoorradingsschema’s veroorzaken met veel verschillende voertuigen om het sortiment compleet te maken. Om de bevoorrading duurzamer te maken en Amsterdam leefbaar te houden zijn er plannen nodig. Hoe kunnen we horeca bevoorrading in de toekomst inrichten? Wat kan er beter? En waar zijn de uitdagingen? Hierover gaan we tijdens deze aflevering van Logistiek020 in gesprek.

Dit programma is enkel fysiek te bezoeken in onze zaal. Het programma is wel later online terug te kijken via dezwijger.nl/terugkijken of via ons YouTube-kanaal.

Tijdens deze aflevering van Logistiek020 gaan we in gesprek over horecalogistiek. De gemeente heeft hoge ambities voor het verduurzamen van de logistieke sector. Horecabevoorrading speelt hierin een sleutelrol. Jupijn Haffmans zal namens de Gemeente Amsterdam toelichten wat de ambities zijn en hoe de gemeente deze bevoorradingsstromen wil inrichten. Sarika Jagan vertelt namens horeca bevoorrader Bidfood met welke voorwaarden er rekening gehouden moet worden om Amsterdam succesvol te bevoorraden. Kees-Willem Rademakers doet vanuit de HVA veel onderzoek naar dit onderwerp en zal het licht laten schijnen op de uitdagingen, oplossingen en aandachtspunten. Johan Valster is directeur van de Hallen, een historisch pand dat zich bevindt in een logistiek labyrint van straten en woonwijken, en zal vertellen hoe dit in de praktijk gaat. Kortom, een interessante avond met een belangrijk thema. Kom langs en praat mee in Pakhuis de Zwijger.

DossierLogistiek020
Bereikbaar
Dit programma is ontwikkeld door
Lisan Klop
Programmamaker Ruimtelijke Stad
Partners
De moderator van dit programma is
Servaz van Berkum
Programmamaker
Mediapartner
ProgrammareeksLogistiek020

Logistiek is de bloedsomloop van de stad, zonder logistiek wordt er niet gebouwd, worden winkels niet bevoorraad en worden er geen pakketjes bezorgd. Tegelijkertijd knelt het in de bevoorrading van de stad en zet logistiek de leefbaarheid van de stad flink onder druk. De sector is daarom toe aan een nieuwe start, maar hoe ziet dat er straks uit? Samen met de sector, de gemeente en de rest van de stad gaan we op zoek naar de slimme, lichte, schone, duurzame logistiek van de toekomst?