Pakhuis de Zwijger

De plek voor creatie en innovatie

Bij Pakhuis de Zwijger begrijpen we de kunst van het creëren van evenementen.
Wij hebben alle ingrediënten in huis voor een geslaagde zakelijke bijeenkomst.
Pakhuis de Zwijger beschikt over een monumentaal pand dat ideaal is voor het organiseren van congressen, festivals, vergaderingen, symposia en andere zakelijke bijeenkomsten.

Dankzij ons veelzijdige aanbod vormen de zalen en service van
Pakhuis de Zwijger het geschikte decor voor een bijeenkomst.

Waarom kiezen voor Pakhuis de Zwijger?

Wij zijn gevestigd in een prachtig voormalig koelpakhuis, met veel karakter en geschiedenis, en verbouwd tot hedendaagse eventlocatie met een mix van industriële vormgeving en modern design.

  • In House Catering

    Pakhuis de Zwijger beschikt over een eigen keuken en kan daarom alle mogelijke vormen van catering verzorgen, denk aan ontbijt, lunch, diner en borrel.

    In onze keuken gebruiken wij zoveel mogelijk lokale en duurzame producten bij het bereiden van onze gerechten. Daarnaast staat onze keukencrew open voor gepersonaliseerde catering concepten, die passend zijn bij uw wensen.

  • Techniek - Virtual Events

    Dankzij onze geavanceerde, technische installatie en onze eigen technische crew garanderen wij dat alle technische uitvoeringen probleemloos worden verzorgd.

    Onze techniek is uitgerust om een talkshow, congres of symposium haarscherp uit te zenden, met de mogelijkheid tot live interactie. Vanuit de Studio, IJzaal en Grote Zaal kunnen wij livestreamen, deze technische producties worden begeleid door een interne producenten en technische crew.

  • Maatwerk Offertes

    Geen offerte is hetzelfde, en daarom werken wij met op maat gemaakte offertes die afgestemd zijn op uw specifieke behoefte, wensen en budget.

  • Deskundig Advies

    Pakhuis de Zwijger is al meer dan 15 jaar gespecialiseerd in het hosten van evenementen. Wij denken graag mee en ons team staat altijd klaar om u verder te helpen bij het vormgeven en inrichten van uw evenement. Denk aan de zaalindeling, catering, tot een laatste draaiboek check.

Wat onze klanten zeggen
  • Working with the PdZ team has been dream, from catering, to production or facilitating a hackathon they can do it all! As an event organiser, I have so many little things to worry about, but the PdZ team made sure I could focus on the content, our partners and our guests, as they would take care of all the rest! Responsive, kind and professional. A dream team to work with. Can definitely recommend organising your event at PdZ, I will be organising ETHDam 2024 at PdZ again! :))
    CryptoCanal - Hackathon 2023
  • Pakhuis de Zwijger has been our host for many (many!) years. "Pakhuis" has been so core to our event experience that we incorporated the building in our logo refresh in 2022. Sometimes we'll explore the idea of changing venue (just for change sake), but every time we come back to realize that the relationship and level of trust we have with the event team at Pakhuis de Zwijger is truly unique. The team doesn't only anticipate our needs, they help improve the conference year over year as well, adding lessons they learned from the other events they host.
    Devopsdays Amsterdam
  • We had our yearly conference at the Pakhuis de Zwijger in September 2023. The dedication demonstrated by your team did not go unnoticed. From the initial planning stages to the execution of the event, each member exhibited professionalism and a commitment to ensuring our attendees had an unforgettable experience. Their attention to detail, prompt responsiveness, and willingness to go the extra mile truly set the De Zwijger apart.
    Euro IA 2023
  • Interesse in onze zalen?

    Ben je nieuwsgierig naar onze diensten? Neem voor meer informatie, een locatiebezoek
    of voor een vrijblijvende offerte contact met ons op via onderstaande knop!

    Aanvraag zaalverhuur

    • :
    • :
    sluiten
    Grote Zaal

    De Grote Zaal van Pakhuis de Zwijger is een multifunctionele, ruime zaal, met een intieme en gezellige uitstraling. De Grote Zaal heeft een oppervlakte van 300m2 zonder een vast stoelen of podiumplan; deze ruimte kan geheel in overleg en naar eigen idee flexibel worden ingericht.

    Deze ruimte is perfect voor grote(re) bijeenkomsten, maar is ook geschikt voor kleinere evenementen; denk aan keynote sprekers, diners, concert, debat, beurs of een conferentie. In combinatie met de vijf andere ruimtes in het pand leent de Grote Zaal zich uitstekend voor symposia en congressen waarbij er gebruik wordt gemaakt van break-out rooms.

    Deze ruimte is gestoffeerd met houten vloeren en wanden, beschikt over theaterlicht, 9 projectieschermen en/of in combinatie met één groot HD-scherm.

     

    AV
    De Grote zaal is volledig technisch geëquipeerd om zowel fysieke als online events volledig te kunnen faciliteren.

     

    Capaciteit:
    Zitplaatsen: 320
    Diner: 240
    Receptie: 600

    • Afmetingen: 10 m x 15 m
    • Capaciteit voor 300 mensen
    • Livestream mogelijk
    • Wi-fi
    • Productie aanwezig
    Interesse in de Grote Zaal?
    Ben je nieuwsgierig naar onze diensten? Neem voor meer informatie, een locatiebezoek of voor een vrijblijvende offerte contact met ons op via onderstaande blauwe knop!
    IJzaal

    De zaal met het mooiste uitzicht van Pakhuis de Zwijger, over Amsterdam Noord, de Jan Schaeferbrug en het IJ. Deze zaal leent zich naast de standaard opstelling, ook goed voor keynote sprekers, paneldiscussies en als break-out zaal. Daarnaast is de ruimte ook geschikt voor het houden van diners.

    De IJzaal is volledig technisch uitgerust om zowel fysieke als online events te kunnen hosten.

    De IJzaal grenst aan een foyer die ideaal is voor de ontvangst en/of registratie van bezoekers, lunch, borrel. Deze foyer heeft ook een prachtig uitzicht over het IJ.

     

    Capaciteit:
    Theateropstelling: max 140

    Interesse in de IJzaal?
    Ben je nieuwsgierig naar onze diensten? Neem voor meer informatie, een locatiebezoek of voor een vrijblijvende offerte contact met ons op via onderstaande blauwe knop!
    Expo

    Multifunctionele ruimte, de Expo. Door de vele ramen waan je je midden in de levendige stad. De Expo is uitermate geschikt voor een combinatie van sessies bijvoorbeeld lunch, workshops, diner aan lange tafels en/of een borrel.

    Vanwege de flexibele inrichting is de Expo makkelijk in te delen in twee afzonderlijke ruimtes. Daarnaast is er ook de mogelijkheid om na een bijeenkomst in de Expo, deze verder door te zetten in het café.

    Via een eigen verbindingstrap is de Expo rechtstreeks verbonden met het café-restaurant op de begane grond.

    Tot slot, beschikt de Expo over een eigen toiletgroep.

     

    Capaciteit:
    Zitplaatsen: 65
    Diner: 70
    Receptie: 120

    Interesse in de Expo?
    Ben je nieuwsgierig naar onze diensten? Neem voor meer informatie, een locatiebezoek of voor een vrijblijvende offerte contact met ons op via onderstaande blauwe knop!
    Studio

    Als een echte ‘black box’ is de Studio de ruimte bij uitstek voor inspirerende brainstormsessies, interactieve presentaties, intieme bijeenkomsten en filmvertoningen. Naast de basistechniek zoals een beamer, scherm en microfoons, is de Studio volledig technisch uitgerust voor het houden van een online of hybride bijeenkomst

    De naastgelegen foyer, is ideaal voor ontvangst, lunch, borrel en/of registratie van bezoekers.

     

    Capaciteit:
    Theateropstelling: 110

    Interesse in de Studio?
    Ben je nieuwsgierig naar onze diensten? Neem voor meer informatie, een locatiebezoek of voor een vrijblijvende offerte contact met ons op via onderstaande blauwe knop!
    Workspace

    De Workspace is een veelzijdig inzetbare ruimte, gelegen op de tweede verdieping in ons pand, en grenzend aan de foyer van de Grote Zaal. De Workspace biedt uitzicht op het levendige plein voor Pakhuis de Zwijger en de Piet Heinkade.

    De ruimte is geschikt om te gebruiken als plenaire zaal, vergaderplek, workshopzaal, standhouder ruimte, of als subzaal bij symposia/congressen. Tot slot, kan deze ruimte gebruikt worden als uitbreiding van de foyer. Ook de Workspace beschikt over een eigen toiletgroep.

     

    Capaciteit:
    Zitplaatsen: 70
    Staanplaatsen: 100

    Interesse in de Workspace?
    Ben je nieuwsgierig naar onze diensten? Neem voor meer informatie, een locatiebezoek of voor een vrijblijvende offerte contact met ons op via onderstaande blauwe knop!
    Meeting room

    Met een directe verbinding naar de foyer, is de Meetingroom zeer geschikt als overflow ruimte voor de foyer van de Grote Zaal. Ook is de Meetingroom goed inzetbaar als extra break-out room, marktruimte, buffet- of dinerzaal, of als kleine vergaderruimte.

     

    Capaciteit
    Zitplaatsen:40
    Staanplaatsen: 80

    Interesse in de Meeting room?
    Ben je nieuwsgierig naar onze diensten? Neem voor meer informatie, een locatiebezoek of voor een vrijblijvende offerte contact met ons op via onderstaande blauwe knop!