Verhalen genoeg, maar hoe vertel je die in het digitale domein? Hoe creëer je een betekenisvolle ervaring voor je online publiek? Deze sessie draait om de kracht van digital storytelling. Je ontdekt niet alleen manieren om mensen te raken, maar vooral hoe je ze kunt betrekken en ervoor kunt zorgen dat echte verbindingen ontstaan. In de sessie komen praktijkvoorbeelden aan de orde die gebruik maken van technologie om beleving te bevorderen: immersieve technieken (zoals augmented en virtual reality), digital storytelling en online communitybuilding.

Na het programma praten we nog verder met de sprekers in Zoom.
Wil je daaraan meedoen?

KIJK MEE VIA ZOOM.

Graag horen we wat jullie van het programma vonden. VUL DE ENQUETE IN.

Meer informatie over de sprekers:

Pepijn Borgwat is oprichter en co-owner van conceptueel- en ruimtelijk ontwerpbureau Synergique. Als creatief producent is hij verantwoordelijk voor de regie, interactieve exhibits en motion graphic design. Synergique maakt uitdagende tentoonstellingen waarin bezoekers beter gaan kijken en aangespoord worden om mee te doen. Fysieke interactie brengt tentoonstellingen tot leven en maakt ze persoonlijk en boeiend.

Nele Eeckhout vormt samen met Mirke Kist en Siona Houthuys AudioCollectief SCHIK. Ze produceerde o.a. de podcastseries Bob (2017), Laura H (2018) en El Tarangu (2019). SCHIK maakt audioverhalen voor thuis en op locatie. In radiodocumentaires, podcasts, sounddesign en live performances zoekt SCHIK naar de grens tussen verhaal en ervaring, de grens tussen radio en theater.

Zaid El Ouardani is een Creatief (Social) Media Manager, Producer, Influencer Manager, motiverende spreker en presentator. Dit allemaal vooral gefocust op Short-Video (TikTok & Reels).

Moderator:

Sophie Heijkoop werkt als adviseur bij DEN. Haar aandachtsgebieden zijn onder andere digital storytelling en publieksdata. Eerder werkte Sophie in de museumwereld op het gebied van digitale educatie.

Dit programma is ontwikkeld door DEN Kennisinstituut cultuur & digitalisering en het Amsterdams Fonds voor de Kunst en gefinancierd door de Gemeente Amsterdam.

Dit programma gaat over
Dit programma is ontwikkeld door
In samenwerking met
De moderator van dit programma is
Sophie Heijkoop
Adviseur DEN
ProgrammareeksBekijk nu 8 afleveringen Digitale Daadkracht

Bekijk hieronder de 8 afleveringen van de reeks Digitale Daadkracht en vergroot je kennis over digitalisering in de kunst- en cultuursector. In het voorjaar 2021 is Digitale Daadkracht een reeks kennissessies over digitalisering opgenomen. De inhoud is actueler dan ooit in een tijdperk waarin online en offline steeds vaker samenvallen. Ontdek innovatieve ontwikkelingen op het gebied van digitale kunstbeleving en online cultureel aanbod en zet stappen om je eigen digitale strategie te bouwen. DEN Kennisinstituut cultuur & digitale transformatie en het Amsterdams Fonds voor de Kunst organiseren deze kennissessies voor culturele organisaties en creatieve makers. De Gemeente Amsterdam financiert de reeks om de cultuursector te ondersteunen bij het toekomstbestendiger maken van hun werkpraktijk.