Hoe gaan we in Amsterdam om met de grote diversiteit van de bewoners? ‘Wie is we’ is een reeks over burgerschapsonderwijs in Amsterdam. In een serie van zes bijeenkomsten kijken we terug en blikken we vooruit op concrete onderwijspraktijken waar actief bevorderen van Amsterdammerschap wordt vormgegeven. Docenten, scholieren, directeuren, bestuurders, wetenschappers en politici gaan met elkaar en geïnteresseerden in gesprek over wat wel en niet werkt, over suc20.00cessen en oplopende conflicten, over onderzoeksresultaten en methodieken, over persoonlijke ervaringen en stedelijke ambities. In deze aflevering kijken we naar de leraar als rolmodel.

Dit programma is zowel fysiek als live online te volgen. Kies bij jouw reservering tussen een fysieke plek in de zaal of een online livecast reservering.

Willemijn Rinnooy Kan zal een introductie geven op het thema ‘de docent als rolmodel’. Zij doet onderzoek naar de school als oefenplaats voor burgerschap. Daarna zullen we in twee tafelgesprekken in gesprek gaan met docenten, leerlingen & studenten. Hoe zorg je voor rolmodellen op school? Hoe is het om zelf een rolmodel te zijn? En ben je als docent wel een rolmodel of vertegenwoordiger van autoriteit?

Met in dit programma onder anderen
Willemijn Rinnooy Kan
Onderzoeker UvA
Darryl Amankwah
Leerling Lely lyceum & onderdeel van de leerlingenraad
Daan van Hooff
Adjunct directeur @ iedersland college
Chander Peroti
Docent ROC Top & rapper
Koen Boschman
Leerling 5 havo Open School Gemeenschap Bijlmer
Christel Tan
Leerkracht Klein Amsterdam
Stijn van Erp
Maatschappijleraar
Abida Faiz
Docent OSB Frans, mentor onderbouw, lid MR en coach van de leerlingen geleding MR, coördinator overdracht PO VO

Over de sprekers:

Willemijn Rinnooy Kan werkt als onderzoeker en is bezig met de afronding van haar proefschrift naar ‘scholen als oefenplaatsen voor samenleven’ aan de UvA.

Dit programma gaat over
Dit programma is ontwikkeld door
Lisa Vlug
Programmamaker onderwijs & FemCIty
ProgrammareeksAmsterdammerschap

In een serie van zes (online) bijeenkomsten kijken we terug en blikken we vooruit op concrete onderwijspraktijken waar actief bevorderen van Amsterdammerschap wordt vormgegeven. Docenten, scholieren, directeuren, bestuurders, wetenschappers en politici gaan met elkaar en geïnteresseerden in gesprek over wat wel en niet werkt, over successen en oplopende conflicten, over onderzoeksresultaten en methodieken, over persoonlijke ervaringen en stedelijke ambities.