Hoe gaan we in Amsterdam om met de grote diversiteit van de bewoners? ‘Wie is we’ is een reeks over burgerschapsonderwijs in Amsterdam.  In een serie van zes bijeenkomsten kijken we terug en blikken we vooruit op concrete onderwijspraktijken waar actief bevorderen van Amsterdammerschap wordt vormgegeven. Docenten, scholieren, directeuren, bestuurders, wetenschappers en politici gaan met elkaar en geïnteresseerden in gesprek over wat wel en niet werkt, over suc20.00cessen en oplopende conflicten, over onderzoeksresultaten en methodieken, over persoonlijke ervaringen en stedelijke ambities. In deze aflevering kijken we naar de leraar als rolmodel.

Dit programma kun je weer fysiek bezoeken in onze zaal. Gebruik de reserveerknop om je plekje veilig te stellen. Wij werken met de CoronaCheck-app voor toegang.

Willemijn Rinnooy Kan zal een introductie geven op het thema ‘de docent als rolmodel’. Zij doet onderzoek naar de school als oefenplaats voor burgerschap. Daarna zullen we in twee tafelgesprekken in gesprek gaan met docenten, leerlingen & studenten. Hoe zorg je voor rolmodellen op school? Hoe is het om zelf een rolmodel te zijn? En ben je als docent wel  een rolmodel of vertegenwoordiger van autoriteit?

Over de sprekers:

Willemijn Rinnooy Kan werkt als onderzoeker en is bezig met de afronding van haar proefschrift naar ‘scholen als oefenplaatsen voor samenleven’ aan de UvA.

Dit programma gaat over
Dit programma is ontwikkeld door
Lisa Vlug
Programmamaker onderwijs
ProgrammareeksAmsterdammerschap

In een serie van zes (online) bijeenkomsten kijken we terug en blikken we vooruit op concrete onderwijspraktijken waar actief bevorderen van Amsterdammerschap wordt vormgegeven. Docenten, scholieren, directeuren, bestuurders, wetenschappers en politici gaan met elkaar en geïnteresseerden in gesprek over wat wel en niet werkt, over successen en oplopende conflicten, over onderzoeksresultaten en methodieken, over persoonlijke ervaringen en stedelijke ambities.