In de derde aflevering van deze reeks gaan we kijken naar ondernemerschap in de context van een foodhal. Een inclusieve markt of foodhal biedt ruimte voor elke portemonnee en biedt jonge ondernemers uit de buurt kansen. Wat is er nodig om een foodhal te laten floreren? En wat hebben ondernemers nodig om te kunnen floreren in een foodhal? We gaan in gesprek met conceptontwikkelaars en ondernemers over verdienmodellen, contracten en concepten. We gaan met lokale ondernemers in gesprek over hoe een markt of foodhal aantrekkelijk kan zijn voor lokale ondernemers om zich te vestigen en hoe de connectie met de identiteit van de buurt kan worden behouden.
Tijdens dit programma gaan we kijken naar de toekomst van ondernemerschap in de foodhal en gaan we vanuit New Metropolis Zuidoost met ondernemers in gesprek. Reoewein Niesten is als visionair achter conceptional een expert op het gebied van het ontwikkelen van food en beverage concepten. Hij zal ons in het programma meenemen in zijn visie op de toekomst van nieuwe concepten in relatie tot de foodhal. Hans Snoeijen is conceptontwikkelaar die al veel ervaring heeft opgedaan in het verleden bij o.a. de Down Town Gourmet Market in Eindhoven. Met deze ervaringen neemt hij ons mee in een wat er naar zijn inziens nodig is om een foodhal te laten floreren en om ondernemers te kunnen laten floreren in een foodhal. Daarnaast gaan we ook in gesprek met twee lokale ondernemers uit Amsterdam Zuidoost, over hoe lokale ondernemers betrokken kunnen worden en kunnen floreren in een foodhal concept. Cheryl Simson is eigenaar van sapjesonderneming juiciety en Daphne Baloe heeft haar eigen succesvolle onderneming in haarproducten opgezet; Daffie be proud. Met deze vier ondernemers gaan we onderzoeken wat er nodig is om een foodhal te laten floreren en hoe lokale ondernemers kunnen floreren in een foodhal.