In het huidige politieke landschap krijgt klimaatontkenning weer meer aandacht. Hoe kan dit gebeuren, terwijl wetenschappers wereldwijd het erover eens zijn dat klimaatverandering wordt veroorzaakt door de verbranding van fossiele brandstoffen? In de nog altijd hyper actuele documentaire Merchants of Doubt (2014) ontdekken we hoe de PR-industrie achter de schermen op een hele slimme manier massaal onze gedachten en ons gedrag beïnvloedt. Zo zien we hoe de tabaksindustrie samenwerkte met de fossiele industrie om mensen verslaafd te maken aan roken en fossiele brandstoffen. Big Oil leende een beproefde gereedschapskist van Big Tobacco, bomvol schimmige studies, psychologische manipulatie en destructieve desinformatie. Het einddoel van deze peperdure campagnes? Twijfel. Hoe werkt deze grootschalige beïnvloeding precies en wat valt eraan te doen?

Trailer

Dit programma is ontwikkeld door
De moderator van dit programma is
Martine Doppen
Campaigner Reclame Fossielvrij
ProgrammareeksGroene Transitie

Hoe geven we praktische invulling aan alle duurzame doelen in de Metropoolregio Amsterdam?