De Staat van het Amsterdamse Primair Onderwijs is er duidelijk over: vrijwel alle, maar vooral kwetsbare leerlingen hebben grote achterstanden opgebouwd door de schoolsluiting. Zeker de huidige groep 8 leerlingen. Hoe geven we in deze tijd een goed advies? Graag gaan we samen in gesprek met onze eigen Amsterdamse onderwijs professionals én leerlingen! Kansrijk adviseren: welke ruimte biedt de wet? Wat zegt wetenschappelijk onderzoek? Wat mogen we verwachten van onze bestuurders? Wat is het leraren- én leerlingenperspectief?
Heb je vragen of opmerkingen voor de sprekers? Kijk dan mee via Zoom en stel daar je vragen via Q&A.
Onze gasten:
Leerlingen van het Hyperion Lyceum – Sara Geven, assistant professor sociologie, Universiteit van Amsterdam – Lotje Cohen, onderzoeker Onderzoek Informatie en Statistiek gemeente Amsterdam – Marco de Leeuw, leerkracht Polstok en lid lerarencollectief – Justa Heijm, directeur basisschool Capelle en Driemaster – Gisella Emkow, intern begeleider basisschool Capelle en Driemaster – Frans van den Hemel, bovenschools intern begeleider – Annette Bosscher, zorgcoördinator Hyperion Lyceum – Charles Dams, leerkracht Willibrord School – Arnold Jonk, bestuurder STAIJ – Maryse Knook, bestuurder – directeur bij Open Schoolgemeenschap Bijlmer – Marjolein Moorman, Wethouder Onderwijs Armoede en Inburgering – Vertegenwoordiger van de Inspectie van het Primair Onderwijs
Het evenement wordt gepresenteerd door Gernanda Schutte – projectleider van de Staat van het Primair Amsterdamse Onderwijs