De Staat van het Amsterdamse Primair Onderwijs is er duidelijk over: vrijwel alle, maar vooral kwetsbare leerlingen hebben grote achterstanden opgebouwd door de schoolsluiting. Zeker de huidige groep 8 leerlingen. Hoe geven we in deze tijd een goed advies? Graag gaan we samen in gesprek met onze eigen Amsterdamse onderwijs professionals én leerlingen! Kansrijk adviseren: welke ruimte biedt de wet? Wat zegt wetenschappelijk onderzoek? Wat mogen we verwachten van onze bestuurders? Wat is het leraren- én leerlingenperspectief?

Praat mee via Zoom

Heb je vragen of opmerkingen voor de sprekers? Kijk dan mee via Zoom en stel daar je vragen via Q&A.

Onze gasten:
Leerlingen van het Hyperion Lyceum – Sara Geven, assistant professor sociologie, Universiteit van AmsterdamLotje Cohen, onderzoeker Onderzoek Informatie en Statistiek gemeente AmsterdamMarco de Leeuw, leerkracht Polstok en lid lerarencollectiefJusta Heijm, directeur basisschool Capelle en DriemasterGisella Emkow, intern begeleider basisschool Capelle en DriemasterFrans van den Hemel, bovenschools intern begeleiderAnnette Bosscher, zorgcoördinator Hyperion LyceumCharles Dams, leerkracht Willibrord School – Arnold Jonk, bestuurder STAIJMaryse Knook, bestuurder – directeur bij Open Schoolgemeenschap Bijlmer – Marjolein Moorman, Wethouder Onderwijs Armoede en Inburgering – Vertegenwoordiger van de Inspectie van het Primair Onderwijs

Het evenement wordt gepresenteerd door Gernanda Schutte – projectleider van de Staat van het Primair Amsterdamse Onderwijs

Dit programma is ontwikkeld door