Changing times call for smart and creative entrepreneurship. For the first time, the Helsinki Fashion Week (HFW) – known as the only recognised sustainable fashion week – will go fully digital this year. Fifteen international sustainable designers have been selected to take part. How does that work, digital designing? Is this the future of fashion and what does this mean for designers and producers? Three entrepreneurs will share how they’ve changed their way of working in this digital era. With Evelyn Mora (creative director of the HFW), Tess van Zalinge (selected designer for the HWF), and Jana van den Bergen (innovation analyst at Fashion for Good).

Photos and video material by; Peter Stigter, Justine Leenarts en Nespresso

You can now 'physically' attend this event. Use the reservation button to secure your spot. Upon entrance, all visitors are asked to show the Corona admission ticket via the CoronaCheck-app.
This program is about
This event is developed by
Hilda Akkermans
Programmamaker Duurzaamheid, Circulariteit en Voedsel
Program seriesCIRCL

Circl is het circulaire paviljoen van ABN AMRO. Een platform op de Amsterdamse Zuidas waar de benodigde krachten uit de samenleving, business en finance samen in beweging komen voor een duurzame wereld. Pakhuis de Zwijger adviseerde bij de ontwikkeling van Circl en is mede-verantwoordelijk voor de programmering. Er lopen programmalijnen over de energie-transitie, de reset van de economie, de vaardigheden van de duurzaamheidsprofessional, commodities, het meetbaar maken van impact en interactieve workshops gericht op inkopers, ontwerpers, financiers en marketeers. Ook is Circl elk jaar hoofdkwartier van de Week van de Circulaire Economie.