Hoe gaan we in Amsterdam om met de grote diversiteit van de bewoners? In een serie van zes (online) bijeenkomsten kijken we terug en blikken we vooruit op concrete onderwijspraktijken waar actief bevorderen van Amsterdammerschap wordt vormgegeven. Docenten, scholieren, directeuren, bestuurders, wetenschappers en politici gaan met elkaar en geïnteresseerden in gesprek over wat wel en niet werkt, over successen en oplopende conflicten, over onderzoeksresultaten en methodieken, over persoonlijke ervaringen en stedelijke ambities. In deze aflevering bespreken we het moeilijke gesprek in de klas. Hoe bespreek je thema’s als polarisatie, seksualiteit, complottheorieën in de klas?
‘Wie is we’ het moeilijke gesprek op school
Met in dit programma onder anderen
Hessel Nieuwelink
Centre of Expertise Urban Education en lector Burgerschapsonderwijs, HvA
Maryse Knook
Bestuurder-directeur Open Schoolgemeenschap Bijlmer
Fadie Hanna
Centre of Expertise Urban Education
Jasper Beckeringh
Curriculum Ontwerper, Decaan, Docent & Career Counselor ALASCA
Sufayil Dönmez
Directeur Lumion
Latifa Bouras
Docent Frans St. Nicolaas Lyceum
Anouk Hoekema
Mentor, docent & stagebegeleider bij ROC op MAAT Zuidoost
Thomas Wilms
Docent Burgerschap ROC van Amsterdam