Van maandag 7 tot en met zaterdag 12 februari 2022 zetten veel ondernemers en organisaties hun deuren open om andere professionals mee te nemen in de circulaire economie. Ook dit jaar fungeert Circl, het circulair paviljoen van ABN AMRO, als centrale hub, naast 18 andere hubs in het land. Het thema dit jaar is: ‘Actieplan voor de toekomst’.

De Week van de Circulaire Economie is dé jaarlijkse campagneweek voor de circulaire economie. Initiatiefnemer van de Week van de Circulaire Economie is Het Versnellingshuis. Uitvoering van de Week van de Circulaire Economie is in handen van Het Groene Brein en MVO Nederland.

Het hoofdprogramma bij Circl bestaat uit drie themadagen;

Daarnaast is er op maandag 7 februari (gratis!) een pre-screening te zien van de documentaire ‘Going Circular’, van de makers van de bekroonde film ‘My Octopus Teacher’. Lees hier het hele programma aanbod en meld je aan.

Hilda Akkermans van Pakhuis de Zwijger is betrokken bij de programmering van Circl en heeft voor de Week van de Circulaire Economie meegedacht over de programmalijnen en ‘Mijn Actieboek’ ontwikkelt. Met dit actieboek wordt je als professional ondersteund om gedurende de week te reflecteren op jouw rol als professional in de transitie naar circulaire economie. Het invullen van het actieboek resulteert in een concreet, persoonlijk stappenplan naar een circulaire toekomst. Je kunt dit document gebruiken om aantekeningen te maken bij programma’s, doelen te formuleren voor jezelf voor 2022 en om te reflecteren op jouw rol of jouw organisatie in de transitie naar een circulaire economie.

Benieuwd naar wat er allemaal is gebeurd tijdens deze landelijke campagneweek Week van de Circulaire Economie? En welke acties er op stapel staan voor 2022? Meld je dan aan voor het Versnellingscafé op vrijdagmiddag 10 februari 17-18u. Met oa de ambassadeurs van de week; Anne-Marie Rakhorst en Laura de Vries, Sabine Biesheuvel (Blue City), zangeres Nynke Laverman, Roald Lapperre (Ministerie Infrastructuur en Waterstaat) en niemand anders dan Harm Edens als moderator.

Samengesteld door
Guusje Meeuwissen
Online marketeer