© ceesjwfoto
Hoe creëer je een goede winkelstraat die uiteindelijk niet ten onder gaat aan haar eigen succes? Deze vraag staat centraal tijdens deze editie van Talk of the Town. Aan de hand van een aantal inspirerende en innovatieve voorbeelden, kijken wat er vandaag de dag nodig is voor een goede winkelstraat in Amsterdam. Hoe blijft 'offline' winkelen aantrekkelijk? Wat kunnen online tools en social media hierin betekenen? En welke rol speelt beleving ?
Met in dit programma onder anderen
Ondernemersvereniging Kalverstraat
Mede op basis van marktonderzoek lanceert de ondernemersvereniging van de Kalverstraat/Heiligeweg in december een nieuwe huisstyle en gaat online content ingezet worden om de juiste bezoekers naar de winkelstraat te trekken. Zeger Stinis zal toelichten deze strategie tot stand is gekomen en wat deze gaat betekenen voor de winkelstraat.
De Beethovenstraat
De Beethovenstraat gaat als eerste winkelstraat in Nederland een jaar lang fungeren als innovatie lab. Hier zullen vanaf nu nieuwe manieren om het ‘offline’ winkelen aantrekkelijker te maken getest kunnen worden. Zoals digitale pashokjes virtual reality bij het reisbureau. Daarnaast werd twee jaar geleden al begonnen met ‘streetbranding’ van de winkelstraat. Farzad Ghaus vertelt over de rol van Stad&Co bij de ontwikkeling van deze winkelstraat.
Tony Wijntuin
Als oprichter van WYNE. Strategy & Innovation, heeft Tony Wijntuin een duidelijke visie op de creëren en beheren van goede winkelstraten. Hierbij onderscheidt hij 4 fases waarin een winkelstraat zich in kan bevinden, welke hij tijdens de avond verder zal toelichten.