Creatieve Industrie
Global Trends

Karma Management

Ondernemen in de next economy vraagt om een nieuwe blik op waarde, waardecreatie en business modellen.
Gratis toegang
maandag 18 apr 2016, 19.30
ma 18 apr 2016, 19.30
Studio
Reageer

Dit is waardecreatie voor gevorderden. Goed doen en geld verdienen zijn gek genoeg van elkaar losgeslagen. Er worden nu heel wat mensen rijk zonder aan de wereld bij te dragen, terwijl veel nobele daden niet beloond worden. Moet dat niet anders? Waarde krijgen door waarde te maken? Beloning naar impact? Of hoeft je goede werk niet zo direct te worden beloond? Is goed karma genoeg?

Voor de next economy zoeken we een nieuwe balans tussen eigenbelang en impact, winst en karma. Dat wordt concreet door te kijken naar de individuele ondernemer. Met welke business case kun je de wereld redden? Hoe reken je af op impact? Hoe werk je aan impact, maar zorg je ook voor jezelf? Hoe bouw je een bedrijf op basis van goed karma? Ondernemen in de next economy vraagt om een nieuwe blik op waarde, waardecreatie en business modellen. Drie bijzondere gasten werpen hier hun licht op, en reflecteren bovendien live op de pitches van twee impact ondernemers.

© Aad Hoogendoorn

© Aad Hoogendoorn

Roelof Prins

Roelof Prins is de directeur van Stichting De Verre Bergen, een investeringsfonds voor maatschappelijke business cases. Onlangs haalden zij de pers met de aankoop van 100 woningen voor vluchtelingen in Rotterdam. Verre Bergen financiert ook ’s lands eerste maatschappelijke makerspace en onderwijsvernieuwingen zoals het Peutercollege en de Academische Werkplaats. Verre Bergen selecteert streng, monitort alle projecten op hun impact en ontwikkelde haar eigen modellen om te kijken naar de return on investment.

Talitha Muusse

Talitha Muusse zet de nieuwe generatie in voor duurzame transitie en innovatie. Ze initieerde de Duurzame Jonge 100, is het jongste lid in de raad van toezicht van MVO Nederland en is nu een incubator aan het opzetten voor duurzame energieprojecten, met steun van oa Alliander, Stedin, Gasunie en Delta Lloyd.

© Aad Hoogendoorn

© Aad Hoogendoorn

Laurens de Groot

Laurens de Groot was ooit (milieu) politieman maar vond dat hij zo te weinig kon betekenen. Hij stapte over naar het activisme van Sea Shepherd, schreef een boek over die ervaringen en startte daarna als ondernemer. Met zijn snel groeiende bedrijf Skycap ontwikkelt hij onder andere dronediensten. De winst gaat naar de stichting Shadowview die drones en andere technologie inzet voor de bescherming van wildlife. Kijk hier een van zijn afleveringen op Discovery Channel: Ivory Wars.

© Aad Hoogendoorn

© Aad Hoogendoorn

Onze programma's worden financieel mede mogelijk gemaakt door:

Gratis toegang
maandag 18 apr 2016, 19.30
Studio
Deze 120 mensen waren aanwezig