Global Trends

Heineken in Afrika

Afrika, de goudmijn van Heineken. Een discussie over zaken doen in conflictgebieden.
maandag 11 jul 2016, 20.00
ma 11 jul 2016, 20.00
Grote zaal
Reageer

Veel multinationals zien Afrika als toekomstig walhalla, maar voor Heineken is het continent nu al uiterst lucratief. Een flesje bier is het symbool van de opkomende middenklasse en levert gemiddeld de helft meer op dan elders. De brouwer claimt dat het werelddeel daar ook veel voor terugkrijgt, maar in zijn geruchtmakende boek Heineken in Afrika laat journalist Olivier van Beemen zien dat dat in de praktijk tegenvalt. Wordt Afrika eigenlijk beter van Heineken? Tijd voor een discussie over zakendoen in conflictgebieden, verantwoord ondernemerschap en hulp en handel.

We openen deze avond met een speciale videoboodschap door columnist Bas Heijne. Olivier van Beemen zal ons een kijkje geven in de keuken van zijn onderzoek. Onder leiding van journalist en moderator  Seada Noorhussen gaan we in gesprek met Eric Smaling, Rob van Tulder, Alphonse Muambi, Irene Visser, Peer Schouten, Fleur Scheele en Johan Veul over zakendoen in conflictgebieden, verantwoord ondernemerschap en hulp en handel.

Star is het volksmerk van Heineken in Nigeria en werd al gebrouwen voor de onafhankelijkheid.

maandag 11 jul 2016, 20.00
Grote zaal
Deze 314 mensen waren aanwezig