Creatieve Industrie

Grow Up?!

Groeien is geen must, maar een bewuste keuze. Hoe zorg je voor een gezonde groei van je bedrijf?
maandag 27 jun 2016, 20.00
ma 27 jun 2016, 20.00
Expo

De markt van lokale en onafhankelijke makers is booming: van fietsen, kleding en brillen tot aan home made worsten, bier, chocola en thee. De consument staat te springen om lokale, eerlijke en mooie producten. Fantastisch voor de maker, tot het moment komt dat hij niet meer aan de vraag en/of verwachtingen kan voldoen. Tijd voor actie! Tijdens de vierde editie van Local Goods College vertellen drie ondernemingen over hun actieplan én diens uitvoering om met een gezond bedrijf aan de groeiende vraag van de klant te kunnen voldoen. Hoe hebben zij hun groei doorlopen en welke belangrijke keuzes hebben zij hiervoor genomen?

POP UP KettlecornPop Up Kettlecorn

Terug van weggeweest – POP UP Kettlecorn gaat recht op het doel af: de wereld verblijden met popcorn gepopt op de authentieke Amerikaanse manier. Na de officiële start van hun productexploitatie, liepen ze tegen een aantal bedrijfsmatige problemen aan. Initiatiefnemer Henrik Jan vertelt deze avond alles over hun actieplan en comeback.

Brandt & Levie

Brandt & LevieSchermafbeelding 2016-06-16 om 14.47.27 is een uitgekomen jongensdroom. Het worstenavontuur begint in 2011 in een kelder in Baambrugge, inmiddels hebben worstenmakers Geert van Wersch, Jiri Brandt en Samuel Levie hun eigen werkplaats in de Amsterdamse Houthavens met eigen personeel en een ruim assortiment van worsten, vleeswaren en merchandise. Een groei die zonder voorfinanciering niet mogelijk zou zijn geweest. Hoe hebben ze deze financiering voor elkaar gekregen? Geert van Wersch vertelt je al hun tips & tricks.

A-dam Underwear

Misschien herinner je het onderstaande filmpje van een halfnaakte man in een botsauto in het centrum van Amsterdam nog? Dankzij deze geniale guerilla-actie maakten we kennis met A-dam Underwear, een boxershortmerk opgericht door Job Leusink en Steven Borghouts. Om te kunnen groeien besteeden zij o.a. hun distributie uit, welke motivatie lag hieraan ten grondslag?

https://www.youtube.com/watch?v=a7iNYlMwY_c

maandag 27 jun 2016, 20.00
Expo
Deze 34 mensen waren aanwezig