Creatieve Industrie
Fashion Forward 1

Gamechangers

Ondernemers en creatieven delen frisse perspectieven op sustainable fashion.
donderdag 5 apr, 18.00
do 5 apr, 18.00
Circl
Reageer
Let op! Dit programma is niet in Pakhuis de Zwijger. Het vindt plaats bij Circl, het circulaire paviljoen van ABN AMRO.

Sophisticated, eerlijke en sustainable mode. Het lijkt een utopie, maar dankzij innovatieve ontwerpers en ondernemers lijkt deze realiteit steeds dichterbij en worden er grote stappen gemaakt om de kledingindustrie te verduurzamen. Tijdens deze eerste editie van Fashion Forward nodigen we samen met de Green Business Challenge drie ondernemers uit die met klein- en grootschalige initiatieven laten zien dat duurzaam én cool prima hand in hand kunnen gaan: MUD Jeans, Dutch Spritit en Van Hulley. Neem je oude overhemd mee & DIY!

Green Business Challenge

Vivienne Westwood zei het perfect: “Buy less, choose well, make it last.” Klinkt simpel. Maar hoe doe je dat? Een team van de Green Business Challenge, een jaarlijks project waarbij young professionals de handen ineen slaan om Zuidas te verduurzamen, presenteert hun Sustainable Fashion project. Samen met toonaangevende merken gaan ze voor een groene, stijlvolle Zuidas en laten ze Do It Yourself oplossingen zien. Laat bijvoorbeeld van je oude overhemd een nieuw boxershort maken of hijs jezelf in een duurzaam en fashionable maatpak; het kan allemaal.

MUD Jeans

Door het meest populaire mode-item ter wereld te verduurzamen, de spijkerbroek, wil MUD Jeans de mode-industrie radicaal veranderen. Hun broeken worden op de meest duurzame manier geproduceerd en bezitten een tijdloos gevoel voor stijl. Zo maken ze het voor de consument extreem gemakkelijk om aan hun missie deel te nemen. Deze avond nemen ze hun Fit Kit mee, een tool waarmee je in no time, op basis van je lichaamsbouw, de ideale spijkerbroek vindt.

© MUD Jeans

Dutch Spirit

Met een ecowollen maatpak van DutchSpirit zet je niet alleen qua stijl je beste beentje voor, maar draag je ook bij aan een betere wereld voor mens, dier, natuur en milieu. Het merk is koploper op het gebied van duurzame maatpakken. Zo werken ze met ecologische materialen en zijn goede sociale arbeidsomstandigheden, klimaatneutrale productie, faire prijzen en een circulair business model centrale waarden. Erik Toenhake deelt hoe ze duurzaam ondernemen, ‘van schaap tot pak’. En hoe zorgen ze ervoor dat het product na een bruikbaar leven niet op een afvalberg terecht komt?

Van Hulley

Het idee voor Van Hulley ontstond jaren geleden met een overhemd van de man van Jolijn Creutzberg: ooit gekocht, veel gedragen en daarom een versleten boord. Jolijn besloot er iets nieuws van te maken: een boxershort. Tegenwoordig is Van Hulley een social enterprise in Groningen waar vrouwen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken van jouw oude, favoriete overhemd of miskoop een prachtige boxershort of kinderpyjamabroekje maken. Lever tijdens dit sustainable fashion event je overhemd in en krijg je eigen stofje dus weer terug in nieuwe vorm.  Sociaal, duurzaam en ook nog eens super-persoonlijk.

LET OP: dit evenement vindt plaats in CIRCL, niet in Pakhuis de Zwijger.

donderdag 5 apr, 18.00
Circl
Deze 77 mensen waren aanwezig