Creatieve Industrie
De Stad

Food Influencers

Wat krijgen voedselondernemers dagelijks op hun bord?
Toegang vanaf € 5.00
woensdag 20 jan 2016, 20.00
wo 20 jan 2016, 20.00
Grote zaal
Reageer

Om te leren over ondernemen in voedsel organiseert Youth Food Movement (YFM) 'Als Warme Broodjes', een avond waarin je aan den lijve ondervindt wat voedselondernemers dagelijks op hun bord krijgen. Op welke manier dragen ondernemers bij aan een beter voedselsysteem? Tijdens dit programma komen personen aan het woord die zich elk bezighouden met een onderdeel van het voedselsysteem. Verder staan op het menu: een vaste gast die een kritische noot kraakt over het thema en twee voedselondernemers die het gevecht om jouw funding aangaan. Kortom: alle ingrediënten voor een avond vol toffe voedselverhalen, ook wanneer je er zelf niet over piekert een bedrijf in voedsel te beginnen.

Aan de keukentafel bespreken we altijd het thema van de avond. Vanavond komen de mensen aan het woord die bepalen wat we lekker vinden, waar we eten, en wat we van producten vinden: Food Influencers. Wilbert van de Kamp (Youth Food Movement Nederland, Innoleaps, eengarde.nl) interviewt de gasten aan de keukentafel. Daarna schuift de hele zaal aan – niet letterlijk natuurlijk – en kan je zelf een vraag stellen.

Leonie ter Veld startte een blog over wat ze dagelijks eet (gewoonwateenstudentjesavondseet), wordt door meer dan 13.000 mensen op instagram gevolgd en heeft inmiddels zelfs een boek uitgebracht.

Hiske Versprille (journalist bij het Parool) recenseert wekelijks een restaurant in Proefwerk en schrijft daarnaast artikelen over voedsel in de breedste zin van het woord. 

Meneer Wateetons (schrijver op wateetons.com) maakt het liefst voedsel dat je voor minder geld en met minder moeite gewoon in de supermarkt kunt kopen en bracht onlangs het boek Over Rot uit.

Daarna schakelen we over naar de Kritische Noot door Peter Buurman. We sluiten de avond af met de Food Fight: twee startende ondernemers in voedsel strijden om jouw investering. Deze week zijn dat Tastees en Coco Conserven. Wie weet jou te overtuigen van zijn of haar idee? Je krijgt de entreeprijs van €5,- in muntjes terug, die je naar wens kunt verdelen over de twee spaarvarkens van de ondernemers.

Deze ondernemers worden gecureerd door Professional Rebel. Professional Rebel is ontsproten uit het YFM netwerk, waar de oprichters Linda en Melissa elkaar ontmoette. Inmiddels werken ze voor vele andere branches, en hebben ze een enorm netwerk aan startups. Voor ‘Als Warme broodjes’ de food startup curator bij uitstek!

Pakhuis de Zwijger presenteert
De Club van 750
Lees verder

Onze programma's worden financieel mede mogelijk gemaakt door:

Toegang vanaf € 5.00
woensdag 20 jan 2016, 20.00
Grote zaal
Deze 206 mensen waren aanwezig