Creatieve Industrie

#Followme Aftertalk

Met Nicolaas Veul duiken we in de economische schaduwwereld achter Instagram. Wat is echt en wat is nep?
woensdag 28 nov, 20.00
wo 28 nov, 20.00
IJ Zaal
Reageer
Volg dit programma via de livestream

Instagram is met meer dan 600 miljoen maandelijkse gebruikers hét sociale medium van dit moment. Met volgers en likes als nieuwe valuta, is een geheel nieuwe industrie ontstaan, die bepaald wordt door het algoritme. Maar hoe ben je het algoritme te slim af, en ben jíj degene die wint in dit verdienmodel? #Followme is de eerste documentaire over Instagram op Instagram. Een crossmediaal onderzoek naar de economie die sinds de oprichting van Instagram is ontstaan: soms creatief en vernieuwend maar soms ook heel schimmig. Tijdens deze avond gaan we dieper in op de documentaire en nodigt Nicolaas een aantal gasten uit om over dit onderwerp mee te praten.

#followme

In de documentaire #followme, die op 21 november op IGTV (het nieuwe videokanaal van Instagram) in première gaat en 22 november uitgezonden wordt op NPO 3, laat Nicolaas Veul de wereld zien van boostboys, bots, shout outs en betaalde likes uit Rusland. Voor wie niet kan wachten tot de 21e is het maakproces te volgen op het account @followme.doc. Daar probeert Nicolaas alle tips en trucs om aan populariteit te winnen, toont hij live interviews en reflecteert hij op zijn bevindingen.

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door #followme (@followme.doc) op

 

woensdag 28 nov, 20.00
IJ Zaal
Reserveer
Deze 36 mensen zijn aanwezig