Global Trends
Urban Mining Community 2

Verleiden tot circulariteit

Best practices van Up-store en New Horizon naast het laatste nieuws van het Urban Mining Collective.
Gratis, extern reserveren
donderdag 12 jul, 15.00u
do 12 jul, 15.00u
Circl
Reageer
Let op! Dit programma is niet in Pakhuis de Zwijger. Het vindt plaats bij Circl, het circulaire paviljoen van ABN AMRO.

Tijdens de lancering van de Urban Mining Community op 17 mei, kwam de behoefte naar voren om meer te leren over het ‘vermarkten van circulariteit’. Daarom gaan we de tweede sessie nader op dit onderwerp in. Hoe werkt ons brein; waarom komen we niet massaal in actie om de planeet in balans te herstellen? Hoe komen mensen wél in beweging? Hoe positioneer je duurzaamheid en circulariteit in de bouwwereld Waarom is de Up-store in Alkmaar een succes? Zijn consumenten klaar voor 'refurbished', 'lease' en circulair? Hoe heeft Communicatie Team gezorgd voor de succesvolle lancering van New Horizon en de ‘circulaire beton-machine’? We delen graag alle inzichten en vragen de markt met ons mee te denken en mee te doen.

Programma

Welkom en inleiding Urban Mining Community - Indira van 't Klooster en Michel Baars
Marktonderzoek consumenten' van bezit naar gebruik' - Franka Rolvink (Hoofd Research ABN AMRO)
Hoe werkt ons brein? Hoe kunnen we dat gebruiken in het verleiden naar circulariteit?– Mark van Vugt (evolutionair psycholoog Vrije Universiteit)
Panelgesprek met Franka Rolvink, Mark van Vugt en Michel Baars
Breakout sessies, keuze uit 1 van onderstaande;

- Voorbeeld van een succesvol circulair businessmodel (Hetty Houtenbos, Upstore)
- Communicatie workshop; storytelling over circulariteit aan de hand van casussen ‘freement’ en ‘New Horizon’ (Henk Jansen, Communicatie Team)

Gratis, extern reserveren
donderdag 12 jul, 15.00u
Circl