Creatieve Industrie
Design Management Netwerk

De klant is koning

Opdrachtgeverschap in de creatieve sector. Met o.a. Heineken, Vandejong & Greenberry.
donderdag 17 mei, 20.00
do 17 mei, 20.00
IJ Zaal
Reageer

Wat is de waarde van creativiteit en design? Zowel opdrachtgevers als designers zelf lijken er moeite mee te hebben deze op waarde te schatten. Dat maakt zowel onderhandelen als samenwerken lastig. Hoe doorbreken we deze patstelling? Deze avond presenteren we cases waar creatieven en opdrachtgevers elkaar hebben weten te vinden. Van publieke sector tot premium-wereldmerk, we gaan in gesprek met organisaties, designers en experts uit het veld van onderwijs en research.

Wat kunnen we leren van deze inspirerende (en prijswinnende) samenwerkingen? Hoe gaat het er aan toe in andere sectoren? En wat zijn de insights uit onderwijs en onderzoek? Aan de hand van drie rondetafelgesprekken met opdrachtgevers (Mark van Iterson, Michel Krechting, Vera Withagen), met onderwijs en onderzoek (Bart Ashmann, Gerbrand Bas, Ieva Rozetale, Paul Rutten) en met de beroeps/brancheverenigingen (Adjan Kodde, Madeleine van Lennep en Mirjam Van Coillie) gaan we op zoek naar antwoorden. Daarnaast twee sterke en leerzame cases (Royal FloraHolland’s Let it Grow / Vandejong en Greenberry), een prikkelende column van Roel Stavorinus, en Eugene Bay tekent voor de wrap-up. De moderatie is in handen van Pieter Aarts en Christine de Lille.

donderdag 17 mei, 20.00
IJ Zaal
Deze 134 mensen waren aanwezig