Creatieve Industrie
NRC Charity Awards 2017

De impact van communicatie

Hoe bereik je impact als goed doel met communicatie? Peter Vandermeersch reikt de NRC Charity Awards 2017 uit.
Gratis toegang
dinsdag 29 aug, 17.00
di 29 aug, 17.00
Grote zaal
Reageer
Volg dit programma via de livestream

Hoe bereik je impact als goed doel met communicatie? En wat zijn de belangrijkste aspecten rondom communicatie voor een goed doel? NRC hoofdredacteur Peter Vandermeersch reikt tijdens dit speciale programma de NRC Charity Awards 2017 uit. Creatief Bas Korsten vertelt over het project School for Justice. Marietje de Savornin Lohman van Microkrediet voor Moeders deelt hun communicatiestrategie en spreekt over de impact van het winnen van een NRC Charity Award. En er is een vakjury- + publieksprijs voor drie goede doelen.

  • Creatief Bas Korsten, door het Amerikaanse magazine Adweek benoemt tot een van ’s werelds beste creatieve leiders, vertelt over het project School for Justice. Samen met de Free a Girl Movement richtte het team van JWT een echte school op in India. Hier worden slachtoffers van kinderprostitutie opgeleid tot advocaten en openbaar aanklagers. Zo kunnen zij de criminelen die verantwoordelijk zijn voor hun uitbuiting vervolgen.
  • Marietje de Savornin Lohman van Microkrediet voor Moeders spreekt over hun communicatiestrategie en de impact van het winnen van een NRC Charity Award.

Over de NRC Charity Awards

De NRC Charity Awards zijn in het leven geroepen op initiatief van NRC Media en bedoeld om ‘charitatief Nederland’ te ondersteunen bij het bereiken van hun doelgroep. Afgelopen jaren gaf NRC charitatieve instellingen de mogelijkheid om een advertentie in te sturen. Dit jaar zijn we een samenwerking aangegaan met Willem de Kooning Academie. NRC heeft studenten van Willem de Kooning Academie gevraagd een campagne te ontwikkelen voor een goed doel. Goede doelen konden een motivatie insturen. Op basis van de ingezonden motivaties, heeft de redactie van NRC 20 goede doelen geselecteerd waarvoor de studenten van Willem de Kooning een campagne hebben gemaakt. De studenten werden begeleid door top-creatieven Maarten van de Vijfeijken (creatief ondernemer) en Pepijn Rooijens (Lemz).

Onze programma's worden financieel mede mogelijk gemaakt door:

Gratis toegang
dinsdag 29 aug, 17.00
Grote zaal
Reserveer
Deze 76 mensen zijn aanwezig