Global Trends

Branding Europe

Wat is het verhaal van Europa en hoe vertel je dat? We praten met verschillende verhalenvertellers én krijgen we een workshop Branding Europe: hoe maken we propaganda voor Europa?
dinsdag 13 okt 2015, 20.00
di 13 okt 2015, 20.00
Grote zaal
Reageer

De aantrekkingskracht van het IS kalifaat op jonge moslims, de sterke PR-machine van het Kremlin en de onstuitbare stroom migranten aan de poorten: Europa voelt aan alle kanten de hete adem van een dreiging in de nek. Steeds meer wordt de noodzaak voelbaar om het bestaansrecht van Europa te formuleren. Er is dringend behoefte aan een sterk eigen verhaal.

Op Europees niveau worden de eerste stappen gezet. In Brussel is een centrum opgericht met Europees geld dat een counter narrative moet ontwikkelen als antwoord op IS. Een aantrekkelijk verhaal, vormgegeven en verwoord door de beste reclame- en communicatiemensen, om jonge moslims te overtuigen van het verhaal van Europa. Een andere denktank is intussen bezig onafhankelijke journalistiek tegenover Poetin’s PR-machine te zetten. Is het paniekvoetbal en zijn we eigenlijk al veel te laat? Is het een mooie verpakking met weinig inhoud? Of is een gemeenschappelijke vijand hét middel om eensgezindheid en saamhorigheid te brengen op het continent dat er maar niet in wil slagen één te worden?

Wat is het verhaal van Europa en hoe vertel je dat? Tijdens de Meet Up praten we verder met verschillende verhalenvertellers én krijgen we een workshop Branding Europe.

dinsdag 13 okt 2015, 20.00
Grote zaal
Deze 159 mensen waren aanwezig