Creatieve Industrie

Big, bigger, best?

Soms gaat je onderneming ineens als een speer. Hoe zorg je voor een gezonde groeispurt en welke stappen neem je?
maandag 12 dec 2016, 19.30
ma 12 dec 2016, 19.30
Expo

Tijdens Local Goods College leren makers van elkaar! Aan de hand van de verhalen van lokale makers, duiken we in specifieke onderwerpen die hen bezig houden, zoals bijvoorbeeld branding, verkoopkanalen en financiering. Deze zevende aflevering staat in het teken van groei. Soms gaat je onderneming ineens als een speer. Hoe zorg je voor een gezonde groeispurt en welke stappen neem je?

Brouwerij Kleiburg

Brouwerij Kleiburg pakt eeuwenoude tradities om fris en vernieuwend bier mee te brouwen.
Klein begonnen vanuit het Kleiklooster in de Bijlmer gaan de zaken zo goed dat elk flesje handmatig voorzien van een etiket niet meer gaat. Tijd voor groter, daarom bouwen ze momenteel hard aan hun eigen brouwerij met proeflokaal in een loods. Wanneer besloten ze groter te gaan en hoe pakken ze dit aan?

https://www.youtube.com/watch?v=Y5zdp1WRFbo

Suits for Dudes

© Suits for Dudes

© Suits for Dudes

Niels Blokhuis richtte in 2011 zijn eenmanszaak Suits For Dudes op, waarmee hij in de voetsporen van zijn vader en opa is getreden die hun leven lang hard hebben gewerkt als directeur van hun confectie. Niels maakt opvallende pakken en moedigt zijn klanten aan om hun eigen gewenste print-design aan te leveren. In de eerste 2 jaar heeft Niels onder het toeziend oog van mijn vader in Enschede de fijne kneepjes van het vak onder de knie gekregen. In 2013 is het volwaardige atelier van Suits For Dudes naar Haarlem verhuisd. Hier vormt The DudeCave het episch centrum van de activiteiten van Suits For Dudes. Inmiddels maakt ook Suits For Dudes gebruik van de outsource mogelijkheden van de 21e eeuw. Welke stappen heeft Niels doorlopen als ondernemer en wanneer wijk je uit naar de productie buiten Nederland?

Spruitje,

Met Spruitje, maakt Jonael van der Sloot futuristische designs met licht en levende ecosystemen en combineert zo natuur met interieurinrichting. Elke lamp is uniek: geen massa productie, maar persoonlijk handwerk. Wat vijf jaar geleden begon als een hobby, groeide de afgelopen jaren uit tot een bedrijf waar hij fulltime zijn energie in steekt. Zijn lampen zijn op dit moment op meer dan 40 locaties in Nederland verkrijgbaar en een online uitbreiding naar Europa ligt in het verschiet. Alle lampen worden momenteel persoonlijk door Jonael samengesteld én gedistribueerd. Nu de vraag naar zijn producten toeneemt lijkt groei een logische volgende stap. Welke ideeën heeft Jonael hierover en wat zijn de keuzes die hij als ondernemer moet maken om door te groeien?

 

maandag 12 dec 2016, 19.30
Expo
Deze 35 mensen waren aanwezig