Volle Band

het audiovisuele fietsenplan

De fiets benadrukt ook onze aanwezigheid bij het brengen van een boodschap. Als je op de fiets bent, kom je niet van ver. Iets wat ons ook weer meer aanspreekbaar maakt. Een keuze voor lokale thema’s versterkt zowel ons lokale karakter als onze aanspreekbaarheid. Bovendien is deze vorm van voortbewegen milieuvriendelijk. Door met de mediafietsen over de tijd heen verschillende ideeën te verwezenlijken, wordt de fiets herkenbaar en vergroten we de aandacht van het publiek. Omdat we telkens andere groepen interesseren kunnen ook deze verschillende groepen van elkaars interesses laten proeven. De media-fiets is modulair, op de accu van een media-fiets kunnen verschillende apparaten aangesloten worden. Het meest voor de hand liggen televisie en luidsprekers, maar elk ander elektrisch apparaat behoord tot de mogelijkheden: beamer, licht, computer, et cetera. De vier deelnemers van het project (Didier Jansen, Daan Dirk de Jonge, Olle Kruyt en Sjoerd Leijten) brengen elk hun eigen expertise in. Didier Jansen en Daan Dirk de Jonge maakten eerder samen een televisie-caravan; CCTV. Ook maakten zij in 2008 een prototype televisie-fiets. Olle Kruyt is fietsenmaker en was in 2008 verantwoordelijk voor technische coördinatie en uitvoering van een theatervoorstelling. In de muziek van Sjoerd Leijten speelt beweging, techniek en boodschap een belangrijke rol. Samen bedachten zij dit project.