Youth Food Movement: Als Warme Broodjes

13 lessen van 'Als Warme Broodjes'
Reageer

Op 20 januari vindt in de grote zaal het programma Food Influencers plaats, een show over voedselondernemerschap en onderdeel van de programmareeks Als Warme Broodjes van Youth Food Movement (YFM). Een eerdere editie van deze reeks vond plaats tijdens het Food Filmfestival in De Brakke Grond. In dit artikel, oorspronkelijk gepost op de website van YFM, lees je de belangrijkste lessen van de vier sprekers en kom je meer te weten over het programma op 20 januari, waarin onder andere culinair recensent Hiske Versprille en foodblogger Leonie ter Veld ten tonele verschijnen.

© Nichon Glerum

© Nichon Glerum

Jessica Schrier (Buskruid) vertelde over het starten van haar soepbus-onderneming en haar crowdfunding.

Les 1: Blijf doen wat je doet; als dat werkt, houd dat dan vol en bouw het uit.

Les 2: Als je niet weet wat je wilt, maak dan een lijstje met alles wat je leuk vindt en combineer die dingen.

© Nichon Glerum

© Nichon Glerum

Samuel Levie (Brandt en Levie) gebruikt zijn netwerk om zijn worst te testen en te verspreiden.

Les 3: Test, laat proeven, en laat de beste mensen meedenken.

Les 4: Soms denk je: dit gaan we niet lang volhouden. Dat vraagt om geluksmomentjes!

Les 5: Zorg dat je ambassadeurs hebt met een groot bereik die je product delen.

Les 6: Laat mensen doen waar ze goed in zijn, doe niet alles zelf.

© Nichon Glerum

© Nichon Glerum

Naresh Ramdjas (Nareshtaurant) gebruikt personal branding om zijn “merk” sterker te maken, en was deelnemer bij Masterchef.

Les 7: Er zit veel tijd in je dag, als je doet wat je leuk vindt kun je de hele dag werken.

Les 8: Leg de lat steeds heel hoog, wees niet bang op je bek te gaan.

Les 9: Blijf kritisch op jezelf. Gaat iets goed? Geef jezelf dan een schouderklopje.

Les 10: Je persoonlijkheid is je personal branding, anders wordt het flauwekul.

© Nichon Glerum

© Nichon Glerum

De Ghee van David Klingen (Ghee Easy) is bio-gecertificeerd, en hij vertelde over de manier waarop hij zijn product bij supermarkten in de schappen kreeg.

Les 11: Jezelf blijven is het cliché van de middag, maar dat doen wij ook.

Les 12: Controle is ook belangrijk, je haalt de bedonderaars eruit.

Les 13: Wij maken geen geheim van ons recept. Mensen blijven lui, dus is er geen gevaar dat ze het zelf zullen gaan maken.