Backstage met… Guusje Meeuwissen

Guusje Meeuwissen omschrijft enthousiast en verhalend haar Pakhuis de Zwijger.
Reageer

Guusje Meeuwissen is Community Manager en Social Media Redacteur bij Pakhuis de Zwijger. Zij creëert content, onderhoudt contact met de Pakhuis-community en deelt de vele programma’s die we elke avond hebben.

Hoe ben je terecht gekomen bij Pakhuis de Zwijger?
“Na mijn bachelor Communicatie Wetenschap wilde ik ervaring opdoen. Ik ging vaak naar programma’s in Pakhuis de Zwijger en de sfeer sprak mij erg aan. Toen ben ik begonnen als stagiair communicatie. Tijdens deze stage werkte ik aan online marketing, nieuwsbrieven en de website. En na de zomer kon ik aan de slag als Community Manager.”

Hoe zorg jij dat jouw werk bijdraagt aan maatschappelijke ontwikkelingen?
“Pakhuis de Zwijger draagt als organisatie bij aan de maatschappelijke ontwikkelingen in de stad, onze programmering is heel actueel en voor iedereen op een manier van belang. Ik vind het interessant om bezig te zijn met dingen die hier en nu spelen. We wonen met 800.000 man in de stad en dat worden er steeds meer. Het is dus belangrijk om te praten over hoe we de stad in de toekomst gaan inrichten.
Ook doe ik op het moment een pre-master Visuele Antropologie. Inspiratie die ik op doe bij Pakhuis de Zwijger pas ik daar toe.”

Wat is het meest opmerkelijke dat er is gebeurt?
“De opening van New Metropolis vorige maand is één van de hoogtepunten. Het was super druk, mooi weer en iedereen had er zin in. Het was vet om te zien hoe zoiets in korte tijd is neergezet en wat voor grote achterban we hebben opgebouwd.”

 Van welke collega heb je veel geleerd?
“Van welke collega niet? Tijdens de lunch kletsen we met z’n allen over het weekend maar ook over programma’s of een nieuwe spreker. Iedereen is super gepassioneerd en in to it. Ik word er steeds aan herinnert hoe bijzonder het is wat we hier doen. Vanuit team communicatie kan ik van Maurice Seleky veel leren. Hij is verbaal heel sterk en goed in het enthousiasmeren van mensen. Hij durft gewoon en weet waarvoor hij het doet. Durven en doen, dat zijn wel kernwaarden hier.”

 Wat wil je nog bereiken bij Pakhuis de Zwijger?
“Ik wil graag – voordat ik in september met mijn Master begin – samen met Team Communicatie het Brandbook afmaken. We leggen daarin de identiteit van Pakhuis de Zwijger vast en hoe we ons naar buiten communiceren. Verder hoop ik volgend jaar af te studeren met een vette documentaire. Het zou dan heel tof zijn als ik gebruik kan maken van dat mooie scherm in de Grote Zaal…”